close
Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
機車強制險過期
Dec 23rd 2014, 11:59

今天未兩段式左轉被警察開單,也有查到我的強制險過期.
紅單上是寫未依兩段式左轉,保險單欄是鈎未出示.我問警察有沒有開我強制險過期,他說沒有.
回到公司聽我同事說只要被開罰單,監理單位會查保險有沒有過期,如過期監理單位還會罰一條強制險過期.

我查過強制汽車責任保險法經公路監理機關或警察機關攔檢稽查舉發者,由公路監理機關處以罰
鍰。為汽車者,處新臺幣三千元以上一萬五千元以下罰鍰;為機車者,處新臺幣一千五百元以上三千元以下罰鍰。

可是我同事說他也是機車強制險過期結果是罰6000.

都是沒肇事的.

請問大家,機車強制險過期是被罰1500-3000元還是6000元?

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
Want something else to read? How about 'Grievous Censorship' By The Guardian: Israel, Gaza And The Termination Of Nafeez Ahmed's Blog

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yisoajkls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()