Blogtrottr
批踢踢實業坊 job 板
 
Looking for something light while keeping you safe and comfortable during extended waterside activities?

Shop New Drainmaker Shoe for Men, Women and Kids at Columbia!
From our sponsors
[問題] 離職是否一定要等到新人才能走?
Jul 21st 2014, 20:58, by rpbl1986

作者rpbl1986 (yeats_hsueh)

看板job

標題[問題] 離職是否一定要等到新人才能走?

時間Mon Jul 21 20:58:38 2014

最近我老闆突然說要在公司規章加一條『離職的員工除照規定請辭外, 就職務上應與新職務人交接始得離職, 如有造成公司權益或商譽損害,依法究責』 想請問這樣是合理的嗎?如果我已經照勞基法先預告離職了, 但公司未積極找人,這樣我怎麼有新職務人可以交接? 如果按照這條規定來說,那麼我就算提前說離職,也沒用囉? 而我之前所簽的合約並沒有這一條,那他後加這一條是否會對我造成影響?? -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 122.118.57.23 ※ 文章網址: http://www.ptt.cc/bbs/job/M.1405947521.A.AE0.html

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yisoajkls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()