close
Blogtrottr
明星八掛大分享☆ :: 痞客邦 PIXNET ::
Buy Bulbs, Seeds, and Plants

Our mission is to bring you top quality flower bulbs, perennial plants and other horticultural products exclusively over the internet, at the most economical prices.
From our sponsors
坦白講 波叔出更 陳國安
Dec 26th 2013, 13:49


陳國安現職保安訓練經理,負責管理港鐵查票組保安。 

坦白講

波叔出更 陳國安

陳國安,五十一歲,香港市民。身高五呎七吋,重二百二十磅,綽號波波。
曾以絕活泰山壓頂,助警察制服犯人,兩獲「好市民獎」。今年「好市民獎」成立四十周年,主辦單位贈他「別具意義獎」。

 

我拎過兩次好市民獎,第一次喺一九七八年,我得十五歲。當日喺街邊,偷聽到個巡警部對講機,話有個女童俾人強姦,兩個男疑犯在逃。我多事走去案發個樓梯口睇吓,有個阿嬸話見到兩個身上有血漬嘅男人上咗 35A巴士。我叫阿嬸報警,佢唔理我。我唯有叫警察搵佢錄口供,當時得一個沙展肯理我,佢叫徐能榜,即係梁成恩同徐步高嘅前上司。後來警方喺兩個鐘內,根據巴士路線,拉咗兩個男人,原來佢哋係慣犯,最後判咗十年。以為做好事屋企人會讚,點知阿媽揸住兩支藤條準備招呼我,好在警察勸阻我媽,但一千蚊好市民獎獎金就要上繳。
第二次喺○六年,旺角凌晨,我見到有人俾兩條友用木棍打,我即刻喝停,點知佢哋衝過嚟想打埋我,我將手上串魚蛋飛出去,擊中其中一個人塊面,再衝前㩒低佢,成個人壓上去,佢郁都郁唔到。當時警察已到場,另一個人想趁機打男警,我翻身將佢拉開,又壓佢喺地下,等男警落孖葉。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yisoajkls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()