close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 home-sale 板
 
Take the Style Quiz

Join JustFab and get one pair of extraordinary shoes or bag every month, handpicked for you by our fashion experts.
From our sponsors
[問題] 車位沒有登記在權狀上
Mar 10th 2014, 23:11, by Mods

作者Mods (農村摩登青年)

看板home-sale

標題[問題] 車位沒有登記在權狀上

時間Mon Mar 10 23:11:19 2014

虧我從事相關行業 沒想到買房卻沒注意到這樣的問題 買完房後發現權狀大公並沒登記車位編號 拉謄本看了一下 80個車位中有四個一樓平面都未登記(建商有多給土地持份) 問了不少人推測可能是這是二次施工的車位 我想問的是我剛好想和另一位也是四個車位之一的車主換車位 因為二人謄本根本沒登記 是不是只要我們二人簽私契同意更換即可 還是需要去建商那更換呢?應該不需要跑地政吧(謄本根本看不出來啊) 那假設我想換的是有編號有登記在大公內的車位的話 還可以換嗎? 因為交換的話 我的標示部的大公會增加是沒問題 但土地要減少? 土地無故減少不會很不合理嗎?還是我認知錯誤 其實權利範圍增減是很平常的? 煩請版上實務高手或代書解惑了 感謝 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 61.223.209.64

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    yisoajkls 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()